fbpx
12.2 C
Vranje
subota, 13.04.2024

Sud ukinuo lažne „Južne vesti“, portal koji je veličao vlast i širio laži o urednici pravih

Odabrani članci

Slobodna reč
Slobodna reč
Društveno angažovan, objektivan i nezavisan nacionalni portal sa sedištem u Vranju.

NIŠ – Sajt Južne vesti Info, koji je napravljen da bi objavljivao „hvalospeve lokaloj vlasti“ i istovremeno diskreditovao medijsku kuću Južne Vesti i njihovu glavnu i odgovornu urednicu Gordanu Bjeletić, ukinut je sudskom odlukom. U procesu koji se po tužbi Južnih vesti vodi pred Privrednim sudom u Beogradu sudija je doneo rešenje o privremenom uklanjanju sadržaja sa portala koji nosi isto ime i ima skoro identičan dizajn i logo kao Južne vesti, javlja ovaj portal.

Ovo je jedan od više sudskih postupaka koje su Južne vesti pokrenule protiv vlasnika i odgovornih lica, a vodi se zbog povrede žiga našeg medija. Svega nekoliko meseci od pojavljivanja sajt lažnih vesti je, za sada, privremeno uklonjen“ – saopštila je redakcija.

Na zahtev advokata koji zastupaju Južne vesti, ovo je naložio Privredni sud, a redakcija podseća da je lažni portal prekršio zakon kada je skoro preslikao identitet starijeg i dobro poznatog medija.

Mi smo uspeli da u tom delu dokažemo izvesnost postojanja povrede. Usvojena je privremena mera da se ukloni sadržaj sa sajta i po tome je postupljeno, a postupak se nastavlja dalje i na sledećim ročištima će se izvoditi dokazi za povredu žiga“ – rekla je advokatica Južnih vesti Jelena Blagojević.

Lažni sajt se razlikovao samo u domenu, gde je umesto com imao info, a posebno se razlikovao po sadržaju. Ovaj portal je korišćen uglavnom za hvalospeve lokalnoj vlasti i servisne informacije, a bilo je i više izmišljenih tekstova usmerenih ka glavnoj i odgovornoj urednici Južnih vesti Gordani Bjeletić, podseća redakcija.

Vlasnik domena je firma TV Super-Sat communication d.o.o. iz Beograda, koja je registrovana juna 2020, dok se sajt pojavio početkom 2021. Njen vlasnik i glavni i odgovorni urednik, prema javno dostupnim infomacijama, je Ivica Golubović. On iza sebe ima nekoliko firmi koje su zatvorene, u stečaju ili blokirane, a jedna od njih je ICI Finance Consulting. Osim toga, vodi i udruženje Rom press, a urednik je i TV Info 24.

Firme koje vodi povezuju isti broj telefona i zajedničke adrese sa drugim medijskim kompanijama. Istraživanje je pokazalo da je sve povezano sa medijskom mrežu iza koje stoji Zoran Majdak, koji se deklariše kao član SNS-a.

Pored tužbe za povredu žiga, protiv lažnih Južnih vesti je podneta i tužba za nelojalnu privrednu konkurenciju.

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook, Instagram i Twitter.
Instalirajte mobilnu aplikaciju sa Google Play ili App Store.

- Reklame -
- Reklame -

Poslednji članci